מחמש אבנים עד לייזר טאג

toval 28.09.18

לכל דור שגדל פה יש את עולם המשחקים שלו. להורים של ההורים שלנו לא היו מחשבים, לא היו סמארטפונים וכמעט שלא היה חשמל, אבל הם הצליחו למצוא עשרות משחקים נפלאים שאפשר היה לשחק סתם כך עם כל דבר שבנמצא: אבן הפכה לכלי חשוב במשחק קלאס, רצועת גומי הייתה אתגר לדילג מעליו, ואפשר היה לשחק אפילו עם חמש אבנים או גלעינים של משמשים.

עידן המחשב ומשחקי המחשב

המשחקים הממוחשבים הראשונים היו פשוטים מאוד: תחילה העולם הכיר את פאקמן ואת גברת פאקמן, אחר כך את דיגר החופר וסוניק החתול. אחר כך הגיעו משחקי שבירת קירות מחד או בניית חומות בטטריס מאידך, ובמהרה הגיעו גם משחקי היריות בגוף ראשון: במשחקים הללו השחקן היה מגלם דמות שמתרוצצת על מסך מחשב במתחם כלשהו, בין אם דמיוני כמו תחנת חלל או מציאותי כמו מבנה נטוש, כאשר המטרה הייתה לירות בכמה שיותר “רעים” ולהימנע מפגיעה.

במקביל, התפתחו גם משחקי קווסט, בהם שחקנים מסתובבים בתוך עולם כלשהו, גם הוא עשוי להיות דמיוני או מציאותי, מוצאים מפתחות וחפצים, פותרים חידות ומנסים להגיע למטרה כלשהי.

ככל שהתפתחו הטכנולוגיה ורכיבים שונים במחשבים, כגון מעבדים גרפיים וכרטיסי קול, כך משחקי המחשב הלכו והשתכללו, הפכו יפים יותר מבחינה ויזואלית ומורכבים יותר מבחינה מחשבתית – ואז הומצאו הסמארטפונים.

משחקים במובייל

בראשית היה הסנייק המפורסם שכו-לם שיחקו בנוקיה שלהם, אבל הטלפונים הסלולריים עשו זינוק עצום בטכנולוגיה (במיוחד לאחר השקת האייפון הראשון) ובמהרה החלו להופיע משחקים ייעודיים לסמארטפונים, ובעקבותיהם לטאבלטים, או באופן כללי למובייל.

היו אלה אנגרי בירדס וקנדי קראש ואפילו פוקימון גו שהלהיב את העולם לכמה דקות – אלפי משחקים שונים, משונים ומרתקים שעשו שימוש בג’ירוסקופ המובנה של המכשיר הנייד וניתן היה להטות במקום ללחוץ על כפתורים; ובהמשך משחקים שניצלו את הסביבה הממשית הפיזית של השחקן ועטו עליה מציאות מדומה.

היציאה מן המסך

המגמה השולטת היום בעולם הגיימינג היא הוצאת המשחקים החוצה מן המסך: במקום לשלוט על שחקן וירטואלי שיורה באויביו תוך התחמקות מהם, שחקנים החלו להגיע למתחמי פיינטבול או לייזר טאג ולעשות את זה באמת – כלומר, עם ציוד מתאים שכלל כדורי צבע במקרה של פיינטבול או, בגרסה העדיפה של לייזר טאג, ציוד טכנולוגי מתוחכם שמייתר את הצורך בתחמושת.

גם משחקי הקווסט יצאו החוצה מן המסך, וכיום בכל חדר בריחה אפשר להיכנס לתוך עולם פנטסטי כלשהו, לשחק אביר מאבירי השולחן העגול או לברוח מספינת מלחמה בלב ים סוער וכן האלה, תוך איסוף רמזים, פתרון חידות וחשיבה יצירתית.

ומה צופן העתיד לעולם הגיימינג?

אחרי שחדרי בריחה שטפו את הארץ, הלהיט התורן בישראל הוא לייזר טאג. מה יחליף אותו בתור השגעון החדש בתחום הגיימינג? עוד לא ברור. מה שבטוח – זה הולך להיות אחלה משחק!

וואטסאפ חייגו אלינו שלחו לנו מייל
חדש ומגניב!
פעילות ניידת
עד אליכם
×

WhatsApp Chat