למה צריך יום גיבוש לעובדים?

toval 20.09.18

בעלי עסקים, אתם בוודאי יודעים עד כמה חשובה עבודת צוות להצלחת העסק שלכם. בפרט כאשר מדובר בצוותי מחלקות שאמורים לעבוד יחד על מנת להשיג מטרה משותפת, כגון אנשי מכירות, אנשי קידום אתרים, מנהלי סניפים וכדומה – חשוב מאוד שכל אחד מאנשי הצוות יכיר את החברים הנוספים, על יתרונותיהם וחסרונותיהם, ושכולם יוכלו לנהל שיחות חולין עם כולם (שהרי משעמם לשבת כל היום יחד בעבודה ולדבר רק על עבודה).

לוקחים יום אחד של הפסקה מהעבודה ביחד

לא משנה באיזה ענף נמצא תחום הפעילות של העסק, סביר להניח שהוא ישרוד הפסקת פעילות של יום אחד בלבד בו כל העובדים יצאו יחד ליום חופש משותף (וגם אם לא, אפשר להשאיר בו תורנים שימשיכו את הפעילות “על אש קטנה” עד ליום המחרת בו כולם יחזור לעבודה).

ביום החופש הזה חשוב לארגן מראש עבור העובדים פעילות מגבשת שתהווה עבורם יציאה מהשגרה, תביא אותם למקום שבו הם בדרך כלל לא נמצאים ותאפשר להם מצד אחד לבטא צדדים באישיותם שחבריהם לעבודה אינם מכירים, ומצד שני לתקשר עם אותם אנשים שהם רואים יום יום בדרכים חדשות שטרם יצא להם להכיר.

לא חסרות דוגמאות לפעילויות שנפוצות בקרב עסקים שונים למטרות ימי גיבוש של העובדים, החל מטיולי ג’יפים, השכרת יאכטה ושיט בים התיכון וחדרי בריחה, ועד להרצאות ומופעים בתחומים שאינם נוגעים באופן ישיר לעבודה. לכל פעילות שתיבחר, ולכל סדר יום של יום גיבוש כזה, תהיה השפעה שונה, ייחודית וחשוב מכל – חיובית – על העובדים שלכם ועל התפוקה שלהם בעבודה.

הלהיט התורן: פעילות לייזר טאג

לייזר טאג הוא משחק שהגיע לאחרונה לישראל וכבר מתחיל לכבוש את הקהל המקומי, אולם עדיין לא מספיק מוכר ולכן סביר להניח שרוב העובדים שלכם יתקלו בו בפעם הראשונה. מדובר במשחק לוחמה אסטרטגי שבמסגרתו כל שחקן מקבל נשק לייזר ואפוד מיוחד, במטרה לירות בחבריו לעבודה ולהתחמק מיריות שלהם לעברו. אל דאגה, לא תצטרכו לעשות סבב גיוס עובדים חדש לאחר מכן, משום שכל היריות מתבצעות באמצעות מחשב והעובדים שלכם יהיו בסדר גמור.

לייזר טאג מחייב שחקנים לעבוד יחד, לתכנן ולהוציא אל הפועל אסטרטגיה כדי לנצח את הקבוצה היריבה, ובהינתן שהמשחק מתקיים מחוץ למקום העבודה, העובדים שלכם למעשה נאלצים להפעיל כישורים שבדרך כלל עשויים להיות חבויים. בנוסף הם מכירים אלה את אלה וצוברים חוויות שיוכלו להוות נושאי שיחה נהדרים בימים ובשבועות שלאחר מכן.

סיכום

לייזר טאג אמנם נחשב כיום כפעילות מבוקשת מאוד לימי גיבוש, אולם כל פעילות שתיבחר למטרת גיבוש העובדים יכולה לתרום להם בשלל צורות: היכרות בין עובדים ותיקים לחדשים או בין עובדים שבדרך כלל לא יוצא להם לעבוד יחד, חיזוק ההווי הקבוצתי בצוות ועידוד שיתופי פעולה.

במילים אחרות, אם טרם הוצאתם את העובדים שלכם ליום גיבוש – עשו זאת בהקדם וראו כיצד לכולם יהיה נעים יותר להגיע לעבודה.

וואטסאפ חייגו אלינו שלחו לנו מייל
חדש ומגניב!
פעילות ניידת
עד אליכם
×

WhatsApp Chat