איך תבחרו מקום מומלץ לגיבוש עובדים

eyal 24.09.20

אירועי גיבוש הם בין האטרקציות הכי חשובות בכל מקום עבודה ורבים מן העובדים שלכם מצפים להם בקוצר רוח! ההצלחה של יום הגיבוש היא משמעותית ביותר להצלחתו של הארגון שלכם, שכן גיבוש עובדים מוצלח ידוע כאירוע שתורם לא רק לקשר בין הצוותים בחברה שלכם אלא גם למוטיבציה היומיומית שלהם ולתחושת הנאמנות והשייכות לארגון.

כל העובדות שציינו לעיל, הופכות את התהליך של בחירת מקום מומלץ לגיבוש עובדים, להחלטה כבדת משקל ומורכבת מאין כמוה, עבור ראשי צוותים, מנהלות רווחה או מנהלי משאבי אנוש בארגונים שונים, שמגלים על בשרם כמה מאתגרת יכולה להיות המשימה של מציאת אטרקציה שתתן מענה הולם ומספק לכל אחד מחברי הצוות, למרות השוני בהעדפות של כל אדם ואדם.

אז איך בכל זאת בוחרים את המקום האידיאלי לאירועי גיבוש צוותים? המשיכו לקרוא ותגלו!

האתגר: גיבוש עובדים!

כשמתכננים אירוע גיבוש, חשוב לקחת בחשבון פרמטרים רבים, כדי למצוא את הפעילות המושלמת שתצליח לרצות את מרבית המשתתפים באירוע, ורצוי כמובן שתקלע לטעמם של כולם, אם אפשר. בין השיקולים המשפיעים על המקום שנבחר לאירוע הגיבוש הבא של החברה, נכנסים לתחשיב, בין היתר: גילאי המשתתפים, המגדר של המשתתפים, אזור גיאוגרפי, ניידות, מצב משפחתי, טעם אישי

רמת הכושר ומצבם הבריאותי של המשתתפים, מגבלות פיזיות ורגישויות, מזג אוויר, אמונות ועקרונות, ולא פחות חשוב – התקציב שעומד לרשותנו. בנוסף לכך, לפעמים אירועי גיבוש נערכים לא רק כצ’ופר לעובדים, אלא בהקשר ארגוני רחב יותר, כמו השקה של מוצר חדש או מהלך של הטמעת ערכים מסוימים בעובדי החברה.

לכן חשוב שאירוע הגיבוש יהיה לא רק מהנה עבור העובדים, אלא יציע גם ערך מוסף. למשל, שהפעילות תכיל מרכיב של למידה, תשקף את ערכי החברה או תסייע בהטמעת עקרונות חשובים כמו שיתוף פעולה, עבודת צוות, תקשורת, ערבות הדדית, תכנון תהליכים וכן הלאה.

גיבוש עובדים עם ערך מוסף – יש דבר כזה?

כאמור, בבואנו לתכנן אירוע גיבוש עובדים, אנחנו שואפים לשלב בו פעילות שתציע ערך מוסף ותשקף את ערכי החברה. למיטב ידיעתנו, לא קיים ארגון שערכים של הובלה ומנהיגות, עבודת צוות, ויכולת קבלת החלטות, אינם משחקים בו תפקיד. לכן, אטרקציות מתחום המשחקים הקבוצתיים הן בהחלט פתרון רלוונטי למה שאנחנו מחפשים.

בשורה התחתונה: איך מוצאים מקום לגיבוש עובדים שיתן מענה על כל הצרכים?

דוגמא למקום מומלץ לגיבוש עובדים, היא מתחמי לייזר טאג. מדובר בפעילות דינמית של משחק לוחמה מדומה ועתיר אדרנלין, שמתאים לטווח רחב ביותר של גילאים ומצליח כל פעם מחדש להלהיב גם את הספקנים ביותר.

באופן מפתיע – אף שמשחקי לייזר טאג מתבצעים בתנועה, הם לא בהכרח מצריכים מן המשתתפים בפעילות להיות בכושר פיזי של לוחם קומנדו, ובניגוד להרבה פעילויות אקסטרים אחרות שאנו פוגשים באירועי גיבוש וימי כיף לעובדים – זה אפילו לא כואב!

יתרה מכך, מדובר בפעילות שמתאימה לכל עונה ולכל מזג אוויר, ניתנת לקיום גם בשטח בנוי ומתאימה לקבוצות גדולות ואף למשפחות, במידה ומדובר באירוע גיבוש לעובדים שניתן להזמין אליו גם בני משפחה. לאחר המשחק, ניתן לפנק את העובדים בארוחה, כך שמדובר בפתרון שסוגר את כל הפינות במכה.

וואטסאפ חייגו אלינו שלחו לנו מייל
חדש ומגניב!
פעילות ניידת
עד אליכם
×

WhatsApp Chat