איך להתכונן לגיבושים ליחידות מיוחדות בצבא?

elihai 16.12.19

רוצים להתקבל ליחידה מיוחדת בצבא? אתם צריכים להתכונן לגיבוש של היחידה. איך מתכוננים לגיבוש של היחידה? אחת מהדרכים לכך, היא לשחק בקבוצה בלייזר טאג. במהלך המשחק, מפתחים מיומנויות חשובות. לומדים אסטרטגיות לחימה, וכיצד להילחם בצוות. בנוסף, מתאמנים על לחימה, עם הלבוש הצבאי.

מהו לייזר טאג?

לייזר טאג, זהו משחק של לחימה ברובי לייזר. השחקנים מתחלקים ל2 קבוצות. מטרת המשחק, היא ל”הרוג”/ לפסול כמה שיותר שחקנים מהקבוצה היריבה. הפסילה, נעשית על ידי כך ש”מנטרלים” את החיישן שלובש השחקן. כאשר שחקן נפסל, הוא חוזר להמתין עד סיום המשחק בנקודת האיסוף.

המשחק נותן לשחקנים הזדמנות להתנסות בלחימה עם לבוש מתאים

אחד מהדברים שהטירונים נאלצים להתרגל אליהם במהלך הטירונות, הוא להילחם עם הלבוש הצבאי. במהלך משחק לייזר טאג, לובשים השחקנים אפוד וכובע מתאים. הלחימה עם הלבוש, תהיה הכנה טובה לשחקנים, לקראת התנסות אמיתית בלחימה בלבוש הצבאי בטירונות.

התנסות בשילוב רימונים בלוחמה

מדוע להתנסות בלוחמה עם רימונים רק בגיבוש? במהלך משחק לייזר טאג, מקבלים השחקנים רימוני עשן. רימונים אלו אינם אמתיים ואינם מסוכנים, אך נותנים התנסות טובה בשטח.

במהלך המשחק לומדים טקטיקות הסוואה

במהלך לימוד כללי המשחק, מלמדים את השחקנים, טקטיקות של הסוואה בשטח. בחלק מהמתחמים, שמים עליהם השחקנים צבעי הסוואה. אימון זה, חשוב מאוד כהכנה לקראת גיבוש לסיירות מיוחדות. במהלך המשחק, לומדים לא רק הסוואה, אלא כיצד לנוע בשקט בשטח, וכיצד להסתתר, ולתפוס מחסה מאחורי מבנים.

משחק הלייזר טאג תורם לשיפור הכושר הגופני

אחד מהדברים שגורמים לצבא להחליט האם לקבל מועמד ליחידה מובחרת, היא רמת הכושר הגופני. חייל שמגיע עם נתוני כושר גופני נמוכים, לא יוכל להתקבל בקלות ליחידות מובחרות. לכן, חשוב מאוד לחזק את הכושר הגופני לפני הגיבוש. משחק הלייזר טאג, משפר באופן ניכר את הכושר הגופני של השחקנים, ובכך מעלה מאוד את סיכוייהם להתקבל ליחידות מובחרות בצה”ל.

הזדמנות ללמוד לעבוד בעבודת צוות

אחת מהמטרות של הגיבוש ליחידות קרביות, היא ללמד את הטירונים הצעירים לעבוד בעבודת צוות. במהלך משחק הלייזר טאג, על קבוצת השחקנים לשתף ביניהם פעולה. השחקנים לומדים כיצד להילחם ביחד כקבוצה. פיתוח מיומנות זו, תעזור לשחקנים במהלך תקופת הגיבוש ליחידה הצבאית.  למעשה, שחקנים צעירים שהתאמנו על לייזר טאג, מגיעים מוכנים טוב יותר לגיבוש.

רוצים עוד לדעת איך להתכונן לגיבוש?

כמובן, שמשחק לייזר טאג, אינו מספיק כדי לעבור גיבוש בהצלחה. חשוב להתכונן, ולדעת מראש איך מתנהל הגיבוש, ועל אילו דברים כל יחידה שמה דגש. לשם כך, מומלץ להיכנס לאתר Xtrain.  באתר, יש מידע על תהליך הגיבוש בכל יחידה ויחידה, ומה צריך לעשות על מנת לעבור בהצלחה את הגיבושים השונים לצבא. האתר מסודר היטב, והמידע על הגיבושים ממוין לפי היחידות השונות בצה”ל.

וואטסאפ חייגו אלינו שלחו לנו מייל
חדש ומגניב!
פעילות ניידת
עד אליכם
×

WhatsApp Chat