יתרונותיו של יום גיבוש עבור העסק

toval 28.01.19

בעלי עסקים רבים אינם ששים להוציא את העובדים שלהם לימי גיבוש, בעיקר משום שבם נוטים לפרש יום גיבוש לעובדים כיום עבודה מבוזבז. אחרי הכל מדובר ביום שלם שבו העסק לא עושה שום דבר אקטיבי על מנת להגדיל את ההכנסות, אלא דווקא להיפך: העסק צריך לשלם למקום אחר כמו לייזר טאג לדוגמא כדי שיבדר את העובדים ליום שלם, ובמקרים מסוימים יש להוסיף לכך גם הוצאות קייטרינג ו/או הסעות הלוך וחזור, וכל זה כאשר במשרד נותר צוות מצומצם ולעיתים גם זה לא.

אז למה בכלל צריך ימי גיבוש?

חשיבות הגיבוש הקבוצתי

חשוב להבין כי ימי גיבוש וכיף הם לא בזבוז של זמן וכסף, אלא יש בהם תועלת עקיפה עבור העסק. הם מהווים עבור העובדים מסגרת מודרת ובטוחה שבה הם יכולים לצאת מן השגרה של העבודה היומיומית. זהו פרק זמן אידיאלי להסרת חומות שקיימות באופן טבעי בכל יום רגיל בין עובדים למנהלים, בין ממונים לכפופים וכדומה. במסגרת כזו העובדים לא מרגישים שהם צריכים להוכיח את עצמם, לא שהבוס צופה בהם ולא שיש להם כובד אחריות על כתפיהם. כך הם חשים יותר בנוח להציג בפני עמיתיהם צדדים שהם לא נוהגים לחשוף בדרך כלל, ומקביל פתוחים לקבל צדדים חדשים שלא הכירו אצל חבריהם.

כך למעשה נוצר הגיבוש הקבוצתי: העובדים מרגישים נוח לשתף עם אחרים צדדים שהם נוהגים להסתיר, בין אם במכוון ובין אם לאו; הם מכירים אלה את אלה, נפתחים ויוצרים הווי משותף שלאחר מכן יחזרו למשרד ולשגרה היומיומית כשהם יכולים להיזכר בו. הגיבוש הקבוצתי למעשה הפך את סביבת העבודה להרבה יותר מחזקת, תומכת, חברית, בטוחה – ומכאן גם פרודוקטיבית.

במובן הזה, אין זה משנה מהי הפעילות המדויקת שנבחרת ליום הכיף הזה. כל עוד מדובר בפעילות שרוב העובדים אינם חווים בדרך כלל, כדי שיהיה בה ייחוד ועניין עבור כל המשתתפים, אזי מדובר בפעילות לגיטימית לגיבוש: טיול בהרי הצפון, סיור טרקטורונים במרכז, סדנת תכשיטים בדרום – לכל אחת מן האפשרויות הללו ורבות אחרות יש פוטנציאל לגבש את העובדים.

למה לייזר טאג

לייזר טאג הוא משחק המאפשר לצוותי עובדים לתעל את הרפתקאות הלוחמה בשדה הקרב לכדי לקחים לימודיים מצד אחד והפקת חוויות משותפות מצד שני. הרעיון פשוט: מגיעים למתחם, מתחלקים לשתי קבוצות ומנסים לירות בכמה שיותר חברים מן הקבוצה השנייה תוך התחמקות מן היריות שלהם.

אלא שלמשימה זו יש היבטים רבים שלמעשה מחייבים את העובדים להתגבש כדי להצליח: עליהם לשתף פעולה אלה עם אלה, לתקשר ביעילות ולעבוד על הדינמיקה הקבוצתית. במהלך המשחק הם יכירו טוב יותר אלה את אלה, יחזקו את ההווי הקבוצתי ויצברו זכרונות שיוכלו לחלוק כבר מן היום שלמחרת בחזרה במשרד ועד חודשים רבים אחר כך – עד ליום הגיבוש הבא.

וואטסאפ חייגו אלינו שלחו לנו מייל
חדש ומגניב!
פעילות ניידת
עד אליכם
×

WhatsApp Chat